március 19, 2009

Területi gyakorlat: a finish!

Már csak egy hetem van a holnapi napon kívül a területi gyakorlatból, amit a helyi általános iskolában sikerült véghez vinni, ott ahol én is 8 évet töltöttem el az életemből!

Már minden órát amit kellett megtartottam, sőt már egy ideje repetázok :) De, jó ez így legalább nem esek ki a ritmusból!

Sok olyan tapasztalatom van, hogy a tanítók akik már jó ideje ott vannak nem nagyon foglalkoznak a gyerekekkel, nem beszélgetnek velük, csak szaladnak ki a teremből, mennek ügyelni meg ilyenek!
Én meg mivel jobb dolgom nincs, nagyon sokat beszélgetek e gyerekekkel és éberen figyelem ki hogyan viselkedik! Pszichológiai megfigyelések már voltak, jobban kiismertem a gyerekeket, tudom mi nekik a fontos, mit csinálnak otthon, hogyan élik meg a dolgokat, és ez alsóban igenis fontos dolog, hogy legyen aki meghallgatja a gyereket ha otthon a szülő nem is mindig teszi!

Arra is rájöttem hogy azért elég kitartó és türelmes egy állat vagyok én! Így sikerül teljesen lazán vennem az egészet, sosem idegeskedni egy dolog miatt sem:) És nem veszek magamra semmit sem, sem a gyerekektől sem a tanároktól! Igazándiból mostanra értem el oda hogy Én ilyen vagyok, így csinálom, változtatni bármikor tudok, ha úgy látom jónak, és vagyok olyan talpraesett hogy sosem esek kétségbe :)
Szóval ez nekem nem arról szólt hogy úristen ennyi rengeteg órát (70 közismeret + 35 angol) ilyen rövid idő alatt (2 hónap) kell letanítanom... nekem arról szólt hogy hogyan tudom ezt megtenni minél fesztelenebbül minél ügyesebben! :)

Mivel a gyerekek nagyon szeretnek nem várják a jövőhetet, tudják hogy akkor vagyok utoljára, szertnék ha tanítanék nekik még sok sok mindent! Tudjátok ezt az érzést mikor a gyerekek ragaszkodnak hozzád mert olyan vagy velük amilyen, nem lehet megfizetni semmivel sem ! :)

2 megjegyzés:

Pajay (Starmist) írta...

Alakul ez:)
Hiába ugyes vagy és kész!
Előre szólok ha kell meló majd, anyunak szolunk és intézünk valahol;)

Niku :) írta...

Köszi köszi köszi :D
Lehet hogy lesz rá igényem :D még sose tudni kapok e munkát avagy sem :)